Faq

Vanliga frågor och svar

Felsökning

  1. Kraft. Pågår ett strömavbrott?
    1. I lägenheten, kolla routern
    2. Källaren där fastighetstekniken står
  2. Testa med en annan dator, mobil eller smart TV
  3. Funkar det hos grannen?
  4. Testa att ansluta direkt till media konverteraren med en ethernet kabel
  5. Kolla driftstatus hos oss
  6. Gör en felanmälan här

Hur gör man för att komma i kontakt med någon på Kapacitet?

Det gör man genom att klicka här.

Får man en egen hemsida och e-post från Kapacitet?

Nej. Man får bara jättesnabb internetaccess.

Kan man köpa till IPTV eller IP telefonitjänster från Kapacitet?

Nej, inte från Kapacitet.

Via Internet kan ni självklart nå betalfria tjänster som exempelvis SVT Play, Youtube, Spotify och Twitch. 

Vill ni göra alla gamla TV kanaler tillgängliga över internet? Vi rekommenderar Allente.

Ingår en fast IP-adress?

Nej. Vi levererar via CGN som standard. 

Carrier-grade NAT (CGNAT, även känd som storskalig NAT), är en metod för att dela en enda unik offentlig IP-adress med flera tjänster så att leverantörer kan utöka sin pool av användbara IPv4-adresser. Det innebär att modemet eller routern tilldelas en privat IP-adress i stället för en unik offentlig IP-adress.

Önskas fasta IP-adresser för bostadsrättsföreningens fastighetsteknik, som porttelefon, övervakning, larm eller annat se prislistan.

Hur får vi service och support om leveransen av Internettrafik inte fungerar?

Upplever ni något problem med nätet? Gör en felanmälan här.

Vi vet när ett storskaligt driftavbrott påverkar bostadsrättsföreningen.

Kapacitets system kontrollerar automatiskt och löpande att leveransen av internettrafik fungerar till samtliga bostadsrättsföreningar. Om det inte fungerar får de inom bostadsrättsföreningen som har behörighet ett automatiserat mejl och SMS senast 5 minuter efter det att vi tappat kontakten med fastigheten. Våra system testar alla uppkopplade fastigheter året runt och dygnet runt.

Vi avhjälper normalt ett driftavbrott på plats inom 8 arbetstimmar vardagar kl 08-17. Vill ni veta mer om detaljerna kontakta föreningens styrelse för att ta del av era avtalsvillkor.

Vår bostadsrättsförening behöver ett nytt fastighetsnät. Kan Kapacitet ordna det?

Självklart! Klicka här för en offertförfrågan.

När vi har erhållit era uppgifter träffas vi på plats för en kontroll och besiktning av just er fastighet.

Varför välja Kapacitet?

Vi kanske har världens bästa nät!

Vårt Mesh nät innehåller fler distributions- punkter och färdvägar än traditionella nät. Detta innebär stora fördelar, som exempelvis effektivare färdvägar mellan A och B samt väsentligt bättre tillgänglighet, kapacitet och säkerhet. När trafiken stannar i andras nät fortsätter den att flöda i vårt unika Mesh nät.

Visste du att man även gör ett digitalt klimatavtryck när man surfar på nätet? Chansen är stor att du använder ett energikrävande nät och Internet. Vilket nät använder du? Byt till vårt passiva gröna nät.

Vi är intresserade, vad gör vi nu?

Förankra intresset i er bostadsrättsförening och ställ er i vår kö. Vi hör av oss när tiden är mogen för att planera in just er möjlighet att få tillgång till Kapacitet.

Vill ni ställa er i kö? Klicka här!

Vem kan få Kapacitet?

Vi vänder oss till alla bostadsrättsföreningar i Stockholms innerstad. Vår leveranskapacitet är begränsad, men om ni är intresserade får ni gärna ställa er i vår kö. Vi återkopplar till er när tiden är mogen.